En international rumfartskongres i Napoli

En tur på Internettet lander ofte steder man slet ikke vidste eksisterede, og somme tider finder jeg steder jeg slet ikke kan forstår at jeg har kunnet overse. Men til egen undskyldning skal det nævnes at det med at flimre rundt også betyder at masser af information bliver fortrængt og de nye steder jeg finder, sagtens kan være gamle kendinge der blot har været glemt.

Idag fandt jeg en historie om Pekka Janhunen, en finsk gut der vil bruge solvinden som fremdriftmiddel på et rumfartøj, han kalder det Electric Solar Wind Sail, en grundig artikel om projektet kan læses på det norske magasin forskning.no. Det er egentlig en opfindelse fra 2006 og på den måde en lidt gammel historie, men det viser sig at det var kommet til lidt bredere offentligt kendskab i år i Napoli, hvor International Astronautical Federation (IAF a worldwide federation of organisations active in space), holdt kongres i oktober, heller ikke det kan jeg huske at have hørt om. Men på deres hjemmeside faldt jeg over en stribe links til medier de samarbejder med som jeg iler med at give videre, så kan den slags nyheder måske i fremtiden komme ind på lystavlen uden 6 års forsinkelse.

Aviationweek
SpaceNews
Spaceflight
Spaceflight
Air & Cosmos

Om hubertnaur

Særlig interesse i fri og åben adgang til viden
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

