Look who’s back…

terminatorRay Kurzweil i samtale med Wired: 2029 er stadig året for AI:
If your system really understood complex natural language, would you argue that it’s conscious?

Well, I do. I’ve had a consistent date of 2029 for that vision. And that doesn’t just mean logical intelligence. It means emotional intelligence, being funny, getting the joke, being sexy, being loving, understanding human emotion. That’s actually the most complex thing we do. That is what separates computers and humans today. I believe that gap will close by 2029. http://www.wired.com/business/2013/04/kurzweil-google-ai/

Nogle er mere gale end andre, og Ray Kurzweil høre til en bestemt gruppe af meget vidende og så aligevel “gale” forfattere og teoretikere der kommer med så mange forudsigelser at et eller andet vil være tilstrækkeligt rigtigt til at det kan give en levevej. Før den gode Kurzweil opfandt sin 2029-fremtidsvision, var andre før ham på banen med fantasier der altid har givet mig aldeles andre minder når jeg ser årstallet 2029, det er nemlig året hvor Terminator bliver sendt tilbage til 1984… En film bl.a. inspireret af et tvshow der kørte i 1964: Dæmonen med en glas hånd. Sådan er det ofte med fantasier, man tror måske at man har fået en åbenbaring, men du er ikke alene. Læs også mit indlæg om fantasi.

Opdatering: Iron Sky fra 2012 smutter med under denne overskrift, da det jo er en ret morsom komedie som har en god alvorlig pointe. Da jeg så den kom jeg til at tænke hvad mon Julia Dietze mindede mig om og måske er det bare mig med den nedenstående tegning gav mig cluet: Det er Linda.

iron_sky_julia_dietze_sketch_by_dorohnl-d6fxv04lindaogvalentin

Om hubertnaur

Særlig interesse i fri og åben adgang til viden
Dette indlæg blev udgivet i Film, Uncategorized og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

