Faaborg Værfts tilbud til udlandet Green Passenger Ferries

IMG_4824 IMG_4877Københavns havnebusser opkaldt efter havneområder. Her Bryggen og Nordhavn.

Ing har skrevet en lille historie om hvordan København valgte Diesel til deres vandtransport mens man i Stockholm har fået sin første fuldt elektriske havnebus i september 2014.

Jeg skal indrømme at den historie havde jeg heller ikke fanget. Har du selv oplevet eller været med på en af Københavns minifærger der pendler ned mellem Sjælland og Amager i det indre København vil du ærgre dig over at man ikke er gået forrest over til eldrift.

Stockholm projektet er stadig en form for testfase, men erfaringerne vil være klar i løbet af et års tid så kan resten af verden hoppe med på bølgen. I København kommer der nok til at gå 15 – 20 år før der er råd til at købe nye havnebusser og sætte stikkontakter op på kajanlæget så de kan lade om natten. Til den tid må vi så håbe at man har opfundet de bølgefri skibe så turister undgår søgang.

Opdatering: Norsk el-færge ramt af uheld

Reklamer

Om hubertnaur

Særlig interesse i fri og åben adgang til viden
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s